Älskade höst

Hösten är så underbar dagar som idag. När solen lyser och löven är gröna, röda, gula och orange. Hösten är bra! Jag älskar sommaren också, och allt som hör den till men alltid under sommaren får jag en liten, liten längtan till hösten. Och då menar jag inte till de blåsiga, regniga och gråa dagarna. Utan till dagar som idag! Synd bara att dem är alldeles för få.
Hösten är inte bara den fina naturen utan alla snygga höstkläder som man vill fylla garderoben med. Man får klä sig varmare och det kommer alltid nya snygga skor och jackor och tröjor och halsdukar. Ja ALLT! Hösten känns på något sätt som en tid då det är roligast att köpa kläder. Vet inte om det kanske har att göra med att man alltid var så förväntansfull när man började skolan förr i tiden när man hade en massa nyinköpta kläder. Det är kanske det som lever kvar i mig än!:)
Hur som helst, jag tror ni fattar att jag tycker om hösten! Ska njuta av den medan den är såhär fin. För snart kommer en period som jag tycker mindre om. När löven är borta och kylan kommer och allt är grått. Och man bara väntar på snön..
Idag tog jag och Jocke i alla fall vara på dagen. Vi bytte om till träningskläder och rullade ner till Jukkas. Tog en promenad upp till Poimunen (eller hur det stavas). Uppe på berget stannade vi vid stenstupet som är så himla fin plats där man ser över hela Jukkas! Nån gång i framtiden ska jag köpa ett hus i den byn. Det ska jag! Jag bjuder på lite bilder från dagen.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0