Change is good!

Nattvecka är ingen höjdare. Speciellt inte de första nätterna. Man är som en zombie på jobbet och all den vakna tiden under veckan känns det som att man lever i en konstant baksmälla. Men det belönas ju alltid med en ledigvecka efteråt så det är fint:) Bara sex nätter kvar nu då!

Hela gårdagen bara sprang förbi, lunchade med Emmeli, Lina och Sanna innan dom skulle och räkna matte, sen tog jag en runda genom stan. Jag som var ute efter turkosblåa grejjer till köket kom hem med grönt igen. Men det gör inget, grönt är fint. Men ska försöka ragga upp något fint i turkost också. Byta gardiner är det verkligen dags för till exempel, så jag ska spana om jag hittar något fint tyg med lite turkosa inslag kanske.
Hittade en grymt snygg matta också som jag vill ha så himla mycket. Men den fanns bara i 70x200 och jag vill ha en 70x300. Så om vi bestämmer oss för den så blir det nog att beställa.
När det kommer till lägenheten blir man så himla hemmablind. Finns fortfarande saker som skulle behöva fixas som man inte gjort på snart två år. I början gick man förbi och störde sig på småsaker hela tiden. Men med tiden så vänjer man sig och nu märker man det inte alls, om man inte börjar tänka på det förstås. Men just nu är jag inne i en period när jag vill förnya lite här hemma. Även om det inte är några stora grejjer så kan det ändå göra en stor förändring. Hos oss är nästan alla rum och möbler svart/vitt/grått och istället lägger man färger i sånt som är lättare att byta ut. Så som gardiner, dukar, lampor osv. Det är dessutom billigare att köpa nya kuddar till soffan istället för att exempelvis tapetsera och måla om.

Detta blev inhandlat igår


Dessa har jag tittat på flera ggr men inte köpt. Men nu är de mina!


Två nya krukor med platsblommor. Ska nog byta ut de andra levande mot plast. Både jag och Jocke är kass på att vattna så dom ser inte så roliga ut.


Nya diskhanddukar. Dom var inte så grymt snygga men roligare än vita i alla fall.


Sen gjorde jag en fin tavla på ett foto från Turkiet.

Här kommer två snygga mattor jag så gärna vill ha. Tycker nog bäst om den första men den andra är också grymt snygg.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0